1 lutego 2016

Ciasto migdałowe z ricottą (bezglutenowe)

Umówiłam się ze znajomą na plotki, wybrałam miejsce, które lubię - Ministerstwo Kawy. Znają się tam na kawie i serwują ją na różne sposoby. W witrynie przy barze kusiły słodkości, więc nie obeszłam się samą pyszną latte z podwójnym espresso, spróbowałyśmy też ciasta czekoladowego ze słonym karmelem i migdałowego z ricottą. Pycha. Szczególnie podpasowało mi to drugie, bezmączne, pełne migdałów, miękkie, dość lekkie i wilgotne, nie za słodkie. Smak i faktura chodziły mi w nocy po głowie i następnego dnia postanowiłam upiec coś podobnego. Chodziło o to połączenie migdałów i ricotty, niby trochę sernikowe, ale lekkie, delikatne i nie suche. Chwilę pogłówkowałam nad proporcjami i wyszło mi bardzo przyzwoite, ba, nawet zaskakująco dobre ciasto! Więc jeśli masz ochotę na szybko upiec coś dobrego, wymieszaj kilka produktów, wstaw do pieca i gotowe.
Miłośnikom migdałów lub wypieków bez pszenicy i tłuszczu polecam też migdałowe skarby, nieustający hit ciastkowy.




Ciasto migdałowe z ricottą
Składniki (forma 22 cm):
- 2 kubki mielonych migdałów ze skórką
- 4 jajka
- 1 kubek cukru pudru + 1 łyżka do oprószenia ciasta
- 125 g masła
- skórka z 2 cytryn + sok z 1/2 cytryny
- 250 g serka ricotta
- 2 łyżki migdałów w płatkach

Kubek o pojemności 250 ml. Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. 

Migdały kupuję całe i mielę w domu, w zwykłym blenderze. Nie muszą być roztarte na gładką mąkę, nawet lepiej jak są zmielone trochę grubiej.

Rozgrzej piekarnik do temperatury 180 stopni. Białka ubij na sztywną pianę, potem dodawaj po łyżce cukru (1/2 kubka) ciągle ubijając. W większym naczyniu połącz miękkie masło i 1/2 kubka cukru (możesz to zrobić używając miksera z końcówką, którą ubijasz pianę), następnie dodaj żółtka. Kolejno dodaj skórkę i sok z cytryny, mielone migdały, serek ricotta i wymieszaj wszystko łyżką. Na końcu delikatnie wmieszaj pianę z białek.
Spód formy wyłóż papierem do pieczenia, przełóż masę migdałowo-serową i wyrównaj. Posyp płatkami migdałów i wstaw do gorącego piekarnika. Piecz około 45 minut.
Po upieczeniu wystudź w formie. Przed podaniem posyp ciasto cukrem pudrem przesianym przez drobne sitko.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...